Telefon og chat
Du kan kontakte oss på flere måter: Ring, chat eller send inn ditt spørsmål i vårt kontaktskjema. Du finner også mye nyttig informasjon på nettsidene våre.
Ring oss på 73 19 97 00
Tast 1 for svartjenesten:
- For spørsmål om arbeidsmiljø, rettigheter og plikter
- Svartjenesten er åpen på hverdager kl. 09.00–11.00 og 12.00–14.00
Tast 2 for sentralbord:
- For henvendelser til sentralbordet
- Sentralbordet er åpent på hverdager kl. 08.00–15.45
Tast 3 for å melde ulykke:
- For å melde ulykke
- Telefonen er åpen for melding av ulykker hverdager fra kl. 08.00–15.45
Chat med svartjenesten
Har du spørsmål om arbeidsmiljøregelverket, kan du spørre vår chatbot Leon:
I åpningstiden kan du be om å få chatte med en rådgiver fra svartjenesten. Åpningstiden er hverdager kl. 09.00–11.00 og 12.00–14.00.
Spør oss om regelverket
Arbeidstilsynets svartjeneste kan gi deg veiledning i alt regelverk som Arbeidstilsynet forvalter, på norsk, engelsk, rumensk, litauisk, russisk og polsk.
Vi kan svare på spørsmål om rettigheter og plikter i arbeidslivet. Svartjenesten kan ikke ta stilling i enkeltsaker, men vi hjelper deg å bruke regelverket slik at du selv kan løse din egen sak. Vi kan også fortelle deg hvor du kan søke hjelp.
Dersom du ikke trenger veiledning, men vil tipse eller varsle Arbeidstilsynet om kritikkverdige forhold, bruker du tipsskjemaet vårt.