Fremdrift er en rapportserie som gir informasjon om Arbeidstilsynets løpende innsats innenfor noen av våre prioriterte områder.
Arbeidstilsynet har per i dag utarbeidet fremdriftsrapporter på følgende områder:
Arbeidstilsynets brukermål
For at Arbeidstilsynet skal kunne nå de overordnede målene i tildelingsbrevet, prioriterer vi noen brukermål det er særlig viktig at vi oppnår. I denne fremdriftsrapporten får du en oppdatert status på tilsynsinnsatsen rettet mot våre brukermål så langt i år.
Arbeidstilsynets brukermål januar til november 2024
Arbeidsulykker, meldinger om kritikkverdige forhold og meldinger om arbeidsrelatert sykdom
Arbeidstilsynet mottar ulike typer meldinger og varsler i løpet av et år. I denne fremdriftsrapporten ser vi nærmere på meldingene om kritikkverdige forhold og om arbeidsrelatert sykdom som vi har mottatt så langt i år. I rapporten kan du også lese om funn i tilsyn ved oppfølging av disse sakene.
Brukerundersøkelsen etter tilsyn
Arbeidstilsynet sender ut en brukerundersøkelse etter alle stedlige eller digitale tilsyn. Gjennom brukerundersøkelsen innhenter vi virksomhetenes tilbakemeldinger på opplevd nytte, økt kunnskap og eventuelle iverksatte tiltak knyttet til tilsynet. I denne fremdriftsrapporten finner du resultater fra undersøkelsen så langt i år.
Brukerundersøkelsen januar til august 2024
Overtredelsesgebyr og anmeldelser
Når Arbeidstilsynet avdekker brudd i tilsyn, kan vi gi ulike reaksjoner for å skape endring i virksomheten. Reaksjonsbruken er avhengig av alvorligheten i bruddene vi avdekker. I denne fremdriftsrapporten kan du lese om Arbeidstilsynets bruk av overtredelsesgebyr og anmeldelser så langt i år. Du kan også lese om vurderingene vi gjør ved ileggelse og utmåling av overtredelsesgebyrene.