Nettmøte: Tydeligere regelverk om psykososialt arbeidsmiljø

Psykososialt arbeidsmiljø

Vi inviterer til nettmøte der vi går gjennom presiseringene  i Arbeidsmiljøloven som trer i kraft 1. januar 2026

Når: onsdag 4. februar 2026, 11:00 - 12:00

Hvor: Teams

Påmeldingsfrist: tirsdag 3. februar 2026, 12:00

Sommeren 2025 vedtok Stortinget viktige endringer i regelverket om psykososialt arbeidsmiljø. Hensikten er å gjøre det enklere for ledere, verneombud og tillitsvalgte å forstå hva psykososialt arbeidsmiljø handler om handler om, og hvilke forventninger som stilles til i det forebyggende arbeidsmiljøarbeidet.

Møtet gjennomføres på Teams, og inkluderer en kort orientering og en påfølgende diskusjon om intensjonen med endringen.   

Målgruppe 

Møtet retter seg mot tillitsvalgte, verneombud, ledere eller HR/HMS-rådgivere – gjerne flere fra samme arbeidssted. 

Praktisk 

Nettmøtet er gratis, men du må melde deg på. Påmeldte mottar lenke til nettmøtet. Det blir ikke gjort opptak av nettmøtet.

For spørsmål om arrangementet, ta kontakt med Ingri Litleskare på ingri.litleskare@arbeidstilsynet.no.

Velkommen!